Jump to content
Free downloads from TNA ×
The Great War (1914-1918) Forum

Remembered Today:

Capt John Henry Cumberlege (1885-1929), IARO S&TC


Kimberley John Lindsay

Recommended Posts

Dear David,

Very uplifting to hear that, David.

Most appreciated!

My wife is currently in a Care home following hospitalisation, so I am very much to-ing and fro-ing, just now...

Kindest regards,

Kim.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bonjour a tous 

Je suis retrouvé il y a quelques années, un coffre dans le grenier de mes grands parents dans le nord de la France (village de Tourmignies) ou nous pouvons le lire en bas et le nom JH CUMBERLEGE et le nom BEIRA peut être la ville en Mozembique

j aimerai savoir si ce coffre avais appartenu à cette personne

merci

Edited by MICHAEL62
Link to comment
Share on other sites

Dear MICHAEL62,

As far as I understood (my languages are English and German, only), you found a case with the name of J. H. Cumberlege. Furthermore, you would like to find out more about the person.

All I know about Cumberlege is outlined in this thread. He died young, in Kenya, etc. Since then (1929), the case has obviously travelled far...

Kindest regards,

Kim.

 

Edited by Kimberley John Lindsay
Link to comment
Share on other sites

Merci pour votre réponse 

oui c est juste pour ma curiosité sur l histoire de ce coffre pour retracer son histoire 

bonne continuation dans vos recherches

meilleures salutations

 

Link to comment
Share on other sites

Dear MICHAEL62,

My German wife (who speaks French incidentally), now tells me it is more of a trunk, than a case. Perhaps you could post a photo of it on the Great War Forum?

The Cumberlege medals 1473606565_2LtIAROattdSTCJohnHenryCumberlege.jpg.53ccd78d45b5eabb1a2eb3a046d41c5e.jpg179593285_15StarnamingIAROSTCorps.jpg.9fc18971d1fe5d3b5b826ef8c167b9fa.jpglooked like this:-

Kindest regards,

Kim.

Link to comment
Share on other sites

je vais prendre des plus belles photos, avec les différentes inscriptions et les mettre sur le forum c est juste pour essayer de comprendre comment cette malle a pu arriver dans le grenier de mes grands parents sachant que pendant la première guerre mondial cette maison fut occuper par les troupes anglaise  si je ne me trompe pas 

encore merci pour vos renseignements

bonne continuation

sincères salutation 

Link to comment
Share on other sites

Not good news but e-bay sold an album of military team photos 30th December for the right Felstead period

Photo Album FELSTED School/RMA WOOLWICH 1890s - 1908

Worth following up?

George

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, MICHAEL62 said:

Bonjour a tous 

Je suis retrouvé il y a quelques années, un coffre dans le grenier de mes grands parents dans le nord de la France (village de Tourmignies) ou nous pouvons le lire en bas et le nom JH CUMBERLEGE et le nom BEIRA peut être la ville en Mozembique

j aimerai savoir si ce coffre avais appartenu à cette personne

merci

 

Kim,

 

Is this village, Tourmignies, within the sphere of operations of any of Cumberlege’s believed units?

If so, it could explain how his trunk ended up in the attic.

 

Regards,

JMB

Edited by JMB1943
Typos
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...