Jump to content
The Great War (1914-1918) Forum

ww1 german soldiers

andrew wilbraham
 Share

Recommended Posts

hi,

does anybody know or have a copy of the oath that a german soldier would have taken in the great war i have copies of the second world war but can't find any for the first

i wanted to compare them both

andrew

Hello,

The Fahneneid is this one:

"Ich schwöre zu Gott dem Allwissenden und Allmächtigen einen leiblichen Eid, daß ich Seiner Majestät dem Könige von Preußen, Wilhelm dem Zweiten, meinem allergnädigsten Landesherrn, in allen und jeden Vorfällen, zu Lande und zu Wasser, in Kriegs- und Friedeszeiten, und an welchen Orten es immer sei, getreu und redlich dienen, Allerhöchstdero Nutzen und Bestes befördern, Schaden und Nachteil aber abwenden, die mir vorgelesenen Kriegsartikel und die mir erteilten Vorschriften und Befehle genau befolgen und mich so übertragen will, wie es einem rechtschaffenen, unverzagten, pflicht- und ehrliebenden Soldaten eignet und gebühret. So wahr mir Gott helfe durch Jesum Christum und sein heiliges Evangelium."

for Jews the last part was: "So wahr mir Gott helfe"

Regards,

Jan

hi,

sorry i should have said please excuse me but i do not speak german any translations would be good. i am looking in particaular at the general oath that the soldiers would have taken,

thankyou for your reply

i will endevour to get a translation

andrew

• 4 weeks later...
Guest Northumberland
hi,

sorry i should have said please excuse me but i do not speak german any translations would be good. i am looking in particaular at the general oath that the soldiers would have taken,

thankyou for your reply

i will endevour to get a translation

andrew

Rudimentary translations can be made at Altavista's babelfish http://world.altavista.com/

; your German oath comes

out as

swear to God to the allknowing and allpowerful a leiblichen oath that I its majesty that kings of Prussia, William second, my all-most benevolent national gentleman, in all and each incidents, to country and to water, in war and peace times, and at which places it always is faithfully and fairly serves, Allerhoechstdero use and carries best, damage and however turns disadvantage away, which gave me read out war article and me regulations and instructions to obey exactly and me in such a way transfer wants like it a honest, unverzagten, obligation and honour-loving soldiers is suitable and is entitled. So truely me God help by Jesum Christum and his holy gospel